Външни и вътрешни гуми - каква е тяхната роля
Вътрешната гума е разположена между джантата и гумата. Неговата задача е да поддържа тежестта на велосипедиста и да гарантира, че гумите запазват въздушното налягане. Вентилът е вкаран в структурата на вътрешните гуми, която има функцията да позволява на въздуха да влиза и излиза.
Универсалните са направени от каучук. Тези вътрешни гуми са идеални за ежедневна употреба и тренировки, без да се стремите към абсолютна производителност. Техният каучуков състав ги прави устойчиви на пробиви и могат да поддържат постоянно налягането в гумите за дълъг период от време. Има и латексови вътрешни гуми са по-високопроизводителните. Латексовите тръби са по-леки, по-тънки и по-гъвкави от бутиловите, повишават комфорта при шофиране, намаляват съпротивлението при търкаляне и помагат за избягване на пробиви. Тъй като латексът е по-пластичен от бутил латекса, вътрешната гума се деформира по-бързо и е по-мека в завои и при счупване, осигурявайки по-добро сцепление с пътя.
Външният протектор обвива вътрешната гума. От външната страна има различни видове грайфер за допълнително сцепление. Освен това, външната част на протектора на гумата може да бъде произведена с различна твърдост, като изборът зависи от начина на каране и терена.
Какви гуми за колело да изберем и как да ги сменим
Най-важното при избора на гума е размерът. Изписан е отстрани на наличната гума и представлява комбинация от две цифри, например 700х40с или 26”х1,95. Първата комбинация означава, че 700 мм е приблизително външният диаметър на гумата, но , а 40 е ширината в милиметри. “С” е означение за ширината на гумата. Първата комбинация се отнася по-често за шосейни велосипеди, а втората за планински. При вторият размер имаме същите характеристики, но в инчове.
Ширината на гумата оказва влияние върху сцеплението. Колкото по-голяма площ има контакт със земята, т.е колкото е по-широка, толкова по-добро сцепление ще имаме. Това е и причината обикновено планинските да са по-широки, а шосейните по-тесни. Вторите намалят триенето с настилката и това се отразява на общото представяне.
Често задаван въпрос е, дали гума 29” ще пасне на 700с. Най-често отговорът е не, заради ширината на гумата. Шосейните са предвидени за по-тесни гуми.
Ето какви са накратко стъпките за смяна на гума на велосипед:
- Свалете колелото от велосипеда.
- Махнете накрайника на вентила, след това освободете външната гума от едната страна срещуположна на вентила и измъкнете вътрешната гума от каплата. Почистете, ако има частици, за да не се повреди отново.
- Напомпайте около ⅓ от капацитета новата вътрешна гума, за да не я перфорирате при поставянето на външната, ако я напомпите повече. След това започнете да я вкарвате, като започнете откъм вентила. Когато сте готови, вмъкнете отново борда на външната гума.
- Напомпете гумата до необходимото налягане. Това е всичко.
Как да сменим вентила на велосипеда
Първо е необходимо да развием гайката на вентила и с натискане да изпуснем въздуха на гумата. Това най-лесно става, ако велосипедът е поставен на стойка. За да работите бързо и лесно има инструмент за сваляне - подобен на отвертка, но с накрайник подходящ за захващане на клапана и завъртането му. Разхлабвате го и на ръка го доразвивате и изваждате. Това е всичко - на негово място завивате новия.
Защо да поръчаме от home-max.bg
Ние в ХоумМакс предлагаме всичко необходимо за смяна на гумите - вътрешни, външни и вентили за Вашия любим велосипед, при това на разумна цена. Поръчайте онлайн с доставка до удобен за вас адрес или заповядайте на място в някой от нашите магазини.