Помпи и лепенки за гуми на колело

Филтрирай по
Цена
от 3 лв. до 32 лв.
Страница 1 от 1

Всеки колоездач е необходимо да знае как да си напомпи и залепи гумите. Само когато те са в изрядно състояние ще карате велосипеда си с удоволствие, ще имате добро сцепление и когато са с подходящото налягане, не рискувате да се спукат.

Ще преминем стъпка по стъпка през напътствията за помпане на гуми на велосипед и ще разгледаме различните клапани (вентили). 

Поддръжката на подходящо налягане в гумите гарантира безопасно и гладко каране, независимо по какъв криволичещ път или камениста пътека се движите.

За щастие помпането на велосипедна гума е лесна и изпълнима задача, дори когато сте на път, стига да знаете какво ви трябва.

Какви продукти ще откриете в тази категория

При нас ще откриете разнообразие от помпи и помощни средства, за да поддържате Вашите гуми в изправност. Ето и какво ще откриете:

  • Помпи за велосипед с манометър - тук ще помпите лесно, бързо и прецизно ще следите налягането във Вашите гуми;
  • Крачни помпи за велосипед - това е класическият избор, ако искате да работите бързо, лесно и в същото време да имате бюджетно решение - тази опция е точно за Вас;
  • Ръчна помпа за велосипед;
  • Адаптери за помпа - ако искате да сте готови за всяка ситуация, а често използвате външни помпи, то е добре да притежавате адаптери;
  • Мини помпа за колело - те са изключително удобни, когато сте на път и нямате крачна помпа под ръка. Да, необходимо е да се отдели по повече време на гума, но пък ще сте подсигурени във всяка ситуация.

Как се помпи гума на колело

Първо е необходимо да изберете правилната помпа. Ако все още нямате такава, опитайте да използвате помпа за бензиностанция или вземете назаем от приятел. Преди да започнем, нека споменем трите вида вентили. Те са Shrader, наричан още автомобилен, Presta, наричан още френски и Dunlop.

Ако имате клапан Schrader, имате късмет - не се нуждаетеа от адаптер, за да използвате помпа на бензиностанция. Помолете служителя за манометър и надувайте гумите си с малки напомпвания, като проверявате налягането след всяко. Помпите на бензиностанциите са с изключително високо налягане и можете да спукате гумите си, ако не внимавате.

Ако използвате велосипедна помпа с два отвора, по-големият е предназначен за клапана на Schrader.

Помпа с един отвор може да изисква от вас да обърнете вътрешен гумен ограничител, за да монтирате клапан на Schrader. Развийте предната капачка и намерете гумения ограничител. По-големият край трябва да е обърнат навън за клапан на Schrader. Ето и стъпките:

  1. Развийте гумената капачка отгоре на вентила и го поставете на сигурно място, например в задния си джоб. Не искате да го загубите. Поставете помпата на вентила. 
  2. Ако има лост близо до дюзата, уверете се, че е в отворено положение, когато го поставяте на вентила щракнете лоста надолу в затворено положение. Следете PSI, докато помпате.
  3. Завъртете лоста обратно нагоре, за да извадите помпата, след което бързо върнете гумената капачка към вентила.
  4. Разберете препоръчителното PSI за Вашите гуми. Това обикновено е на релефен отпечатък отстрани на гумите на вашия велосипед и ще се състои от диапазон. Не позволявайте на PSI да падне по-малко от най-ниското число. Високото число е препоръчителното максимално PSI.

Ако клапанът е френски тип (Presta) е препоръчително да се снабдите с адаптер, за да можете спокойно да използвате помпите в бензиностанциите.
А като допълнителна стъпка е необходимо само след като развиете капачката за прах, да разхлабите и месинговата капачка на клапана. За да разберете, дали е достатъчно разхлабена, просто я натиснете, ако чуете изпускане на въздух - значи е достатъчно.
Ако вентилът е тип Dunlop, наричан още английски клапан - той е по-голям от автомобилния, но се зарежда като Presta.

Как да поправим с лепенки за гума на колело

Пукането на гума е част от живота на колоездача. Тук няма нищо страшно, поправката не е трудна, а с практиката става и все по-лесно.
Първо трябва внимателно да освободите гумата от каплата.
След това откривате точно къде е проблемът. Това най-лесно става като потопите гумата под вода. По този начин, дори дупката да е трудно забележима, ще видите откъде излиза въздух.

Подсушете и почистете мястото. Необходимо е да надраскате участъка, върху който ще се лепи. 

Разстелете лепилото. Възможно е да се наложи да го изчакате малко, докато стане лепкаво. Ако се питате какво точно лепило е подходящо - не се тревожете, най-често е в комплект с лепенките.
Поставете стикера върху лепилото, когато е готово и задръжте с натиск.
Когато приключите можете отново да поставите гумата на мястото й.